Założenia koncepcji pracy poradni:
- Poradnia w sposób elastyczny dostosowuje się do zmieniających się potrzeb lokalnego środowiska i kierunków wprowadzanych w ramach reformy oświaty.
- Skuteczne zarządzanie placówką, zapewnia sprawne jej funkcjonowanie.
- Procesy zachodzące w placówce służą jej rozwojowi i zadowoleniu klientów.
- Poradnia w wysokim stopniu wypełniania wymagania w zakresie efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej placówki.
- Poradnia odgrywa znacząca rolę w środowisku lokalnym.
- Podnoszenie kwalifikacji pracowników poradni i poszerzanie ich kompetencji służy realizacji zadań poradni.
Koncepcja wyznacza kierunki rozwoju placówki:
- Działania mające na celu podniesienie jakości pracy poradni.
- Wszechstronne wspieranie szkół i placówek przedszkolnych w wypełnianiu ich funkcji.
- Wszechstronne wspieranie rozwoju uczniów.
- Usprawnianie pracy poradni.
- Rozwijanie bazy poradni.
- Promowanie placówki w środowisku lokalnym.
Nasza placówka oferuje usługi w wielu dziedzinach
Oprócz diagnozy psychologiczno - pedagogicznej oraz logopedycznej nasza oferta obejmuje niżej wymienione typy zajęć:
- warsztaty umiejętności wychowawczych dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców;
- zajęcia warsztatowe dla rad pedagogicznych;
- grupy wsparcia dla nauczycieli;
- zajęcia grupowe dla rodziców w ramach "Szkoła dla rodziców";
- systemowa terapia rodzin;
- terapia indywidualna rodziców;
- zajęcia integracyjno - terapeutyczne dla młodzieży;
- zajęcia grupowe psychoedukacyjne dla młodzieży;
- realizacja programów profilaktycznych na temat agresji i profilaktyki uzależnień dla całych zespołów klasowych;
- warsztaty antystresowe dla uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych;
- zajęcia metodami aktywnymi dla klas z zakresu wychowania seksualnego;
- zajęcia metodami aktywnymi profilaktyki HIV/AIDS dla grup środowiskowych;
- zajęcia grupowe - terapia bajką;
- zajęcia grupowe - muzykoterapia;
- grupy otwarte socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży;
- treningi EEG Biofeedback;
- terapia uwagi słuchowej metodą prof. Alfreda Tomatisa;
- terapia hipnozą dzieci i młodzieży.